فیلترهای فعال

تابلو راهنمایی انتظامی

تابلو راهنمایی انتظامی

تابلوهای انتظامی

تابلوهای انتظامی طیف وسیعی از علائم را توصیف می کنند که برای نشان دادن یا تقویت قوانین، مقررات یا الزامات راهنمایی و رانندگی استفاده می شود که در همه زمان ها یا در زمان ها یا مکان های مشخص در خیابان یا بزرگراه اعمال می شود، که نادیده گرفتن آنها ممکن است باعث نقض شود یا علائمی که رفتار عمومی را در مکان های عمومی آزاد است تنظیم می کند. علائم نظارتی شامل علائم توقف، علائم تسلیم، علائم محدودیت سرعت، وارد نشوید، معلولان، علائم یک طرفه و...

علائم نظارتی برای نشان دادن وجود مقررات جاده ای یا اجرای چنین مقرراتی یا هر دو به رانندگان استفاده می شود. این علائم بیشتر دایره ای هستند و دارای حاشیه قرمز و علائم یا حروف مشکی در زمینه سفید هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات علائم ایمنی جاده ای نظارتی ما، محصولات را مرور کنید. بدانید که چه می خواهید.

علائم نظارتی به شما می گوید که طبق قانون چه کاری باید انجام دهید یا نباید انجام دهید. مقررات درج شده بر روی این تابلوهای ترافیکی به شما در مورد محدودیت سرعت، جهت تردد، محدودیت های گردش، محدودیت پارک و غیره توصیه می کند. قانون شکنی. همچنین با رعایت نکردن پیام‌های موجود در تابلوهای نظارتی، ایمنی خود و دیگران را به خطر می‌اندازد - به عنوان مثال، توقف نکردن در تابلو ایست ، عبور از خودروی دیگری که عبور از آن امن نیست، رانندگی با سرعت بالاتر از حد مجاز اعلام شده، یا رانندگی راه اشتباه در یک خیابان یک طرفه

معمولاً علائم نظارتی دایره با حاشیه قرمز و زمینه سفید و اشکال مشکی هستند، مانند علائم محدودیت سرعت ، تابلو ورود ممنوع برخی از علائم تنظیمی دایره های آبی رنگ با اشکل سفید هستند، مانند علامت به راست برانید، به چپ برانید با دایره و اسلش. 

علامت STOP تنها تابلوی هشت ضلعی (8 ضلعی) است که در بزرگراه می بینید. در یک تقاطع با علامت STOP، باید کاملاً توقف کنید، عابران پیاده را بررسی کنید و از ترافیک عبور کنید تا قبل از اینکه دوباره حرکت کنید، تقاطع را پاک کنید. کاهش سرعت بدون توقف کاملاً غیرقانونی است.

هنگامی که یک خط عابر پیاده یا یک خط توقف (نوار بالای سفید) می بینید، قبل از اینکه جلوی وسیله نقلیه شما به اولین خط رنگ شده برسد، توقف کنید. اگر نمی‌توانید ترافیک را ببینید، تسلیم عابر پیاده شوید و سپس با احتیاط از خط عبور کنید تا بتوانید به وضوح ببینید. ترافیک و عابران پیاده را بررسی کنید و زمانی که تقاطع پاک شد جلو بروید.

تابلو های انتظامی

نمونه هایی از تابلوهای انتظامی

علائم بازدارنده علائم راهنمایی و رانندگی هستند که با دادن دستورالعمل هایی که باید رعایت شوند، ترافیک را تنظیم می کنند . آنها با تقویت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کمک به کاربران جاده ای استفاده می شوند.

تابلو انتظامی ایست:

تابلوی ایست یکی از اولین تابلوهای جاده ای است که اکثر کودکان هنگام یاد گرفتن عبور از خیابان می شناسند. شکل هشت ضلعی و پس زمینه قرمز با حروف سفید به طور جهانی قابل درک است. به دلیل اهمیت آن، تابلوی ایست تنها علامت جاده ای به شکل هشت ضلعی است.

 

 تابلو انتظامی ایست

محدودیت سرعت:

تابلوهای محدودیت سرعت به شما می گویند که با چه سرعتی رانندگی کنید. در حالی که اکثر بزرگراه ها دارای محدودیت سرعت 80 تا 90 کیلومتر در ساعت هستند، اکثر مناطق مسکونی با سرعت 15 کیلومتر در ساعت می باشند. تابلوهای دایره با زمینه سفید و نوار قرمز و با اشکال مشکی هستند که با سرعت مطمئنی رانندگی کنید.

تابلو انتظامی محدودیت سرعت

تابلو ورود دوچرخه ممنوع :

دوچرخه سواران باید از قوانین مشابهی پیروی کنند که اتومبیل ها انجام می دهند و گاهی اوقات دوچرخه ها می خواهند به جایی بروند که نباید باشند. این علامت سفید با حروف مشکی دارای یک دایره قرمز روشن و اسلاید مورب است که نشان می دهد این منطقه از خیابان یا تسهیلات اجازه تردد دوچرخه را نمی دهد.

تابلو انتظامی ورود دوچرخه ممنوع

دور زدن ممنوع :

اگر نوبت دور زدن را از دست دادید، GPS به شما می‌گوید که یک دور بزنید. با این حال، جاهایی وجود دارد که این علامت سفید با یک فلش U شکل و یک اسلش قرمز به شما می گوید که این کار مجاز نیست. معمولاً این علائم را در جاده‌های دو طرفه یا بزرگراه‌ها می‌بینید که به رانندگان اجازه می‌دهند در این نقطه از جاده تغییر جهت دهند.

تابلو انتظامی دور زدن ممنوع

تابلو فقط مستقیم به جلو

تابلو فقط مستقیم به جلو نشان می دهد که هیچ چرخشی مجاز نیست. شما باید مستقیم جلوتر برانید.

تابلو انتظامی فقط مستقیم به جلو

تابلو انتظامی فقط گردش به راست / تابلو فقط گردش به چپ مجاز است

تابلو فقط گردش به راست / چپ نشان می دهد که تمام وسایل نقلیه در این خط باید فقط به راست / چپ بپیچند.

تابلو انتظامی گردش به راست / چپ ممنوع

تابلو گردش به راست ممنوع / گردش به چپ ممنوع

تابلو گردش به راست / چپ ممنوع نشان می دهد که شما در اینجا از گردش به راست/ چپ منع شده اید.

گردش به چپ ممنوع

بیشتر تابلوهای انتظامی دایره ای هستند و ممکن است از نمادهای سفید در پس زمینه آبی با حاشیه سفید یا نمادهای سیاه در پس زمینه سفید با حاشیه قرمز استفاده کنند، اگرچه مورد دوم نیز با علائم منع همراه است.

تابلو های انتظامی بسیار رایج هستند زیرا به اشخاص میگویند که چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند .

از این تابلو ها در محل کار نیز برای ایمنی کارکنان و افراد داخل محوطه استفاده می شود .مانند:محافظ چشم باید پوشیده شود، دستکش ایمنی باید پوشیده شود، لباس های ایمنی باید پوشیده شودو...

در هر سفری احتمالا تابلوهای انتظامی جاده ای رایج‌تر را مشاهده خواهید کرد. همان طور که در بالا دیدید مانند: علامت توقف ، تابلو محدودیت سرعت و یا علامت محدودیت سرعت.

تابلو های انتظامی

طراحی تابلو انتظامی

تابلو های انتظامی توسط شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در کنوانسیون وین در مورد علائم و علائم جاده ای در سال 1968 تعریف شده است و اغلب نه تنها به تنهایی، بلکه همراه با علائم دیگر استفاده می شود. در امضاکنندگان کنوانسیون وین، تابلو انتظامی به شکل دایره آبی روشن با حاشیه سفید (نوع A) یا دایره سفید با حاشیه قرمز (نوع B) است. علامت باید حداقل 60 سانتی متر (24 اینچ) عرض در جاده های روستایی یا 40 سانتی متر (16 اینچ) در مناطق مسکونی داشته باشد، اگرچه تابلو انتظامی گنجانده شده در چراغ های راهنمایی، ستون ها یا علائم جاده ای بزرگتر می تواند 30 سانتی متر باشد. قطر (12 اینچ)

تابلوهای جاده ای به طور فزاینده ای از نمادها به جای کلمات برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. نمادها ارتباط فوری با کاربران جاده‌ها را فراهم می‌کنند، بر موانع زبانی غلبه می‌کنند و برای دستگاه‌های کنترل ترافیک در سراسر جهان استاندارد می باشد. آشنایی با نمادها در علائم راهنمایی و رانندگی برای هر کاربر جاده به منظور حفظ ایمنی و کارایی امکانات حمل و نقل لازم و ضروریست.

رنگ تابلوهای راهنما شاخص مهمی از اطلاعاتی است که در آنها وجود دارد. استفاده از رنگ قرمز بر روی تابلوها محدود به تابلوهای توقف، تسلیم و ممنوعیت است. پس زمینه سفید نشان دهنده یک علامت تنظیمی است. زرد برای هشدار و راهنمایی در مناطق کار جاده استفاده می شود و یک پیام هشدار کلی را منتقل می کند. سبز حرکات ترافیکی مجاز یا راهنمایی جهت را نشان می دهد. آبی نشان دهنده خدمات کاربر جاده، اطلاعات توریستی و مسیرهای تخلیه است. و قهوه ای برای راهنمایی به مکان های تفریحی عمومی یا فرهنگی است.

شکل تابلو همچنین می تواند کاربران جاده را از نوع اطلاعات نمایش داده شده بر روی تابلو آگاه کند. مقررات راهنمایی و رانندگی در تابلوهایی مستطیل شکل با جهت طولانی تر عمودی یا مربعی منتقل می شود. علائم انتظامی به شکل دایره، هشت ضلعی برای توقف و مثلث برای هشدار هستند. تابلوهای مستطیلی با جهت افقی اطلاعات راهنمایی را ارائه می دهند.

مقایسه برخی از تابلو های انتظامی مقایسه برخی از تابلو های انتظامی

چرا از تابلو انتظامی استفاده کنیم؟

تفکیک جاده ها

از تابلو انتظامی می توان برای تخصیص مناطق خاصی به وسایل نقلیه خاص استفاده کرد مانند: تععین مسیرهای پیاده روی ، دوچرخه سواری  ، خطوط اتوبوس ، خطوط تاکسی . هنگامی که یک منطقه خاص از جاده با یک علامت بازدارنده تعیین می شود که نوع وسیله نقلیه را مشخص می کند، تمام ترافیک از این نوع باید در صورت امکان از این منطقه استفاده کنند. این علائم را می توان با قرار دادن یک پیکتوگرام بالای دیگری ترکیب کرد. اما اگر پیکتوگرام ها کنار هم باشند، با تقسیم علامت با یک خط عمودی سفید، هر نوع وسیله نقلیه باید در خط مشخص شده با علامت باقی بماند. خط قرمز از طریق یک علامت اجباری نشان می دهد که یک وسیله نقلیه از یک نوع خاص از ورود به منطقه تعیین شده منع شده است، بلکه نشان می دهد که این منطقه اکنون مقررات زدایی شده است و هر وسیله نقلیه ای می تواند از آن استفاده کند.

دستورالعمل ها

می توان از تابلو انتظامی برای صدور دستورالعمل‌ها برای همه وسایل نقلیه استفاده کرد . نمونه‌های رایج عبارتند از : علائم " از این طرف عبور کنید " که در جاده‌ها دیده می‌شوند، و علائم " دورگرد انتظامی " که در مینی دوربرگردان مشاهده می‌شوند . از دیگر علائم این نوع می توان به " نصب زنجیر برف  " و " حذف زنجیر برف " که در مبادی ورودی و خروجی مناطق کوهستانی مشاهده می شود و " جهت اجباری برای وسایل نقلیه حامل بارهای خطرناک " که برای منحرف کردن خودروهای حامل مواد منفجره یا مواد شیمیایی سمی استفاده می شود.

تابلوهای انتظامی

استفاده از تابلو های بازدارنده در محل کار

هدف از داشتن تابلوهای بازدارنده در محل کار شناسایی و هشدار به کارگرانی است که ممکن است در محیط کار در معرض خطرات قرار گیرند . تابلو های انتظامی می توانند در ارتباط با دستورالعمل های مهم، تقویت پیام های ایمنی و ارائه دستورالعمل برای موقعیت های اضطراری کمک کنند

تابلوهای بازدارنده محل کار

چه نوع خطراتی باید در تابلو های انتظامی محل کار برجسته شوند؟

تعیین کمیت همه موقعیت هایی که در آن تابلو انتظامی ممکن است مورد نیاز باشد غیرممکن است.کارگران هر شرکتی تحت شرایط کاری متفاوتی فعالیت می کنند و بنابراین در معرض خطرات مختلف در محل قرار می گیرند. با این حال، بسیاری از متداول ترین علائم هشدار دهنده بر روی چند نوع خطر متداول تمرکز دارند:

  • ماشین آلات خطرناک یا وسایل نقلیه در حال حرکت
  • مناطق با خطر سقوط اجسام
  • سطوح ناهموار یا لغزنده
  • منابع گرمای شدید، شعله های آتش باز یا مواد قابل اشتعال
  • مواد شیمیایی سمی یا سوزاننده
  • خطرات الکتریکی
  • بخارهای بالقوه خطرناک یا کمبود هوای قابل تنفس
  • اشیاء تیز

علاوه بر این، هر محل کار به تعدادی تابلو بازدارنده نیاز دارد که به خطرات خاصی مربوط نمی شود و در عوض برای برقراری ارتباط اطلاعات مهم در مورد پروتکل های کلیدی ایمنی محل کار استفاده می شود. این شامل:

  • علائم راه های فرار از آتش، مکان های خروج آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی.
  • یادآوری برای پوشیدن تجهیزات ایمنی مناسب.
  • نشانگرهای مکان برای کیت کمک های اولیه و تجهیزات اضطراری.
  • علائمی که رفتارهای ممنوعه مانند سیگار کشیدن یا دسترسی غیرمجاز را برجسته می کند.

به منظور تعیین اینکه محل کار شما به چه نوع تابلو بازدارنده ای نیاز دارد، انجام یک ارزیابی کامل ریسک و بازنگری مداوم این فرآیند با تکامل شیوه های کاری شما ضروری است.

تابلوها چگونه باید نصب شوند؟

هنگام نصب تابلو های انتظامی، مهم است که این فرآیند را چیزی فراتر از یک نیاز بوروکراتیک بدانیم. این نشانه‌ها برای انتقال اطلاعات عملی در اینجا هستند، و بنابراین باید به گونه‌ای قرار داده شوند که بتوانند آن اطلاعات را به بهترین نحو منتقل کنند.

نصب تابلوهای ترافیکی

در اینجا هشت قانون کلی برای نصب تابلو های انتظامی و بازدارنده وجود دارد که باید در نظر داشت:

  1. تابلوها باید در مکانی کاملاً قابل رویت و به طور ایده آل در سطح چشم قرار داده شوند و نباید پنهان شوند. هنگام قرار دادن سایر اشیاء یا تجهیزات در منطقه، نگه داشتن علائم ایمنی روی نمایش کامل باید مورد توجه قرار گیرد.
  2. علائم باید بزرگ، خوانا، رنگارنگ و چشم نواز باشند، نه اینکه در پس زمینه محو شوند.
  3. علائم ایمنی باید ثابت باشند، مگر در شرایطی که خود خطر فقط موقتی است، مانند هنگام تعمیر. این بدان معنی است که آنها باید به طور ایمن بسته شوند و از نظر طراحی بادوام باشند.
  4. علائم باید به خوبی نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که برای هدف مناسب هستند. اگر تابلویی به مرور زمان آسیب ببیند، لکه برود یا محو شود، باید در اولویت تعویض شوند.
  5. بسیاری از تابلو های انتظامی را در مجاورت یکدیگر قرار ندهید، زیرا این امر می تواند تأثیر بصری آنها را کاهش دهد و انتقال مرتبط ترین اطلاعات به کارکنان را دشوارتر کند.
  6. در برخی شرایط، تابلو بازدارنده الکترونیکی روشن ممکن است برای جلب توجه بیشتر یا قابل مشاهده بودن حتی در تاریکی مورد نیاز باشد ( به ویژه هنگامی که صحبت از علائم خروج آتش می شود.).  اینها نیاز به تعمیر و نگهداری و آزمایش بیشتری دارند تا اطمینان حاصل شود که حتی در هنگام قطع برق، چه از طریق استفاده از روشنایی اضطراری یا از موادی که در تاریکی می درخشند، همچنان کار می کنند.
  7. علائم باید شامل اطلاعات مورد نیاز برای کمک به کارکنان در تصمیم گیری ایمن در حین کار باشد. اگر یک محل کار دارای کارکنانی باشد که به زبان های دیگری غیر از فارسی صحبت می کنند، علائم چند زبانه الزامی است.
  8. اگر شیوه های کاری تغییر کند و خطر قبلی حذف شود، تابلوهای انتظامی همراه نیز باید حذف شوند تا اطمینان حاصل شود که کارگران اطلاعات گمراه کننده دریافت نمی کنند.

با پیروی از این دستورالعمل ها و اطمینان از اینکه همه اعضای کارکنان شما در مورد اهمیت توجه به نکات ایمنی به خوبی آموزش دیده اند، محل کار شما قادر خواهد بود حداکثر ارزش را از علائم ایمنی خود دریافت کند. این به کاهش خطر تصادفات، تقویت رفاه کارکنان و در نهایت به شرکت شما کمک می کند تا با حداکثر بهره وری عمل کند، و این را به یک سناریوی برد-برد برای کارفرمایان و کارمندان تبدیل می کند.

نحوه خرید و سفارش انواع تابلو های انتظامی

استفاده از تابلوهای انتظامی در جاده ها ، بزرگراه ها، خیابان ها و محل کار به بالا بردن امنیت اشخاص و وسایل نقلیه و منطقه مورد استفاده کمک بسزایی میکند. این تابلوها بسیار رایج هستند و ما در بسیاری از جاده های درون شهری و برون شهری و یا شرکت ها و کارخانجات با آنها رو به رو شده ایم.

شرکت ترافیک کالا با داشتن سابقه در تولید و فروش انواع تجهیزات ترافیکی با ابعاد مختلف طبق استانداردهای وزارت راه و شهرداری اماده تولید سفارشات شما می باشد.  شما می توانید انواع تابلو اطلاعاتی کلافی و ریلی را به صورت اینترنتی سفارش دهید و یا برای اطلاع از قیمت و خرید و یا سفارش محصولات مد نظر از ترافیک کالا با مشاوران ما تماس بگیرید یا مستقیماً با شماره 09352621162 تماس بگیرید تا پاسخگوی شما باشیم.